Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych | Administratorem danych osobowych pacjenta oraz osób upoważnionych przez pacjenta do informacji o jego stanie zdrowia oraz upoważnionych do dostępu do jego dokumentacji medycznej, na podstawie ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1876) jest Centrum Medyczne Remedium z siedzibą w Łodzi, przy ul gen. J. Dąbrowskiego 15B. |
Dane kontaktowe | Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email rejestracja@nzoz‑remedium.pl, formularz kontaktowy pod adresem http://www.nzoz‑remedium.pl/kontakt/, telefonicznie pod numerem 422309128 lub pisemnie pod adresem 93-177 Łódź, ul. gen. J. Dąbrowskiego 15B.
U administratora danych osobowych wyznaczony jest inspektor ochrony danych: Anna Podsiadło, z którą można się skontaktować poprzez email iodremedium@neuca.pl lub pisemnie na adres ul. Forteczna 35-37 87-100 Toruń, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych Osobowych”. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania | Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:
· ochrony zdrowia i w związku z realizacją świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjenta – podstawą przetwarzania są przepisy prawa, w szczególności Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1318)(art. 9 ust. 2 lit. h, RODO), · weryfikacji tożsamości przed udzieleniem świadczenia medycznego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 25 ust. 1 Ustawy o Prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz § 10 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania) · realizacji usług z zakresu medycyny pracy, w tym oceny zdolności pracownika do pracy – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO w związku z przepisami Ustawy o służbie medycyny pracy; · badania opinii ze świadczonych usług – podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f, RODO), · prowadzenia ewidencji udostępnionej dokumentacji medycznej – podstawą przetwarzania są przepisy prawa, w szczególności Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1318)(art. 9 ust. 2 lit. h, RODO), · prowadzenia rejestru skarg i wniosków – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora ( art. 6. Ust. 1 lit. f, RODO), · wysyłania informacji na temat usług i produktów prozdrowotnych – podstawą przetwarzania danych jest dobrowolnie wyrażona zgoda (art. 6. ust. 1 lit. a, RODO) · zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, pacjentów, ochrony mienia lub zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić administratora na szkodę – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO). |
Odbiorcy danych | Dane pacjenta mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, m.in. podmiotom świadczącym usługi medyczne, podmiotom serwisującym sprzęt medyczny, podmiotom wspierającym systemy teleinformatyczne oraz przeprowadzające badania satysfakcji – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
Ponadto Administrator danych osobowych może udostępniać dane osobowe: • osobie upoważnionej przez pacjenta, • podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, a także w przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa. Dokumentacja medyczna może również zostać udostępniona organom władzy sądowniczej, prokuraturze oraz Zakładom Ubezpieczeń Społecznych. |
Okres przechowywania danych | • Dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany dla dokumentacji medycznej przepisami art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta . Co do zasady jest to okres 20 lat, jednak w szczególnych przypadkach może to być okres krótszy lub dłuższy.
• W ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora, dane będą przetwarzane do czasu osiągniecia celu administratora lub zgłoszenia sprzeciwu przez pacjenta • W ramach dobrowolnie wyrażonej zgody Administrator będzie przechowywał dane osobowe pacjenta do momentu wycofania zgody. |
Prawa osoby, której dane dotyczą | Pacjent ma prawo dostępu do swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, Pacjent ma prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. W szczególności ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Pacjenta jest zgoda, Pacjent ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pacjent ma także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Pacjent ma również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej. |
Informacja o wymogu podania danych
|
Pacjent ma obowiązek podania danych osobowych do dokumentacji medycznej, zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2017 poz. 1318). Podanie danych osoby upoważnionej jest dobrowolne. |